19. února 2014

Přípravné kurzy na VŠ od Tutoru

Přípravných kurzů na VŠ existuje spousta. Zajišťují je jak samotné vysoké školy, tak různé vzdělávací organizace - jedním z nich je Tutor, který mne osobně zaujal svým zázemím, slibovanou profesionalitou i širokou škálou kurzů - mezi nimi i Masmediální komunikace a PR (MKPR), kterou jsem si vybrala.

Co je Tutor? 

Tutor je jedna z nejdéle fungujících vzdělávacích společností u nás. Nabízí širokou škálu kurzů - od jazykových po přípravné na maturitu či přijímací zkoušky na VŠ. Přihlásit se může každý, kdo o dané kurzy jeví zájem, tzn. i pokud se na VŠ nechystáte, ale chcete se něco dozvědět o specifickém oboru, rozhodně to není problém a dok kurzu se můžete v pohodě přihlásit.

Chci se přihlásit - co a jak? 

Pro mě byla nejpohodlnější cesta přihlášení se na internetu. Je to opravdu jednoduché, jen zadáte své základní údaje a kurz, na který se chcete zapsat. Osobně jsem platila bankovním převodem. Je možné využít splacení na dvě poloviny, čehož jsem však já osobně nevyužila.

Kde se kurzy konají a jaké je vybavení? 

Moje kurzy probíhají v Gymnáziu prof. Jana Patočky, pět minut chůze od hlavního vlakového nádraží v Praze. Dále mohou kurzy být i v sídle Tutoru, asi 200 metrů vzdáleném od zmiňovaného gymnázia.

Na gymnáziu očekávejte klasické třídy s lavicemi a automatem na nápoje a laskominy na chodbách. Pozor - nutnost si vzít návleky na boty, jedna z těch nepříjemnějších věcí (hlavně pro něžné pohlaví). Pokud daná hodina vyžaduje promítání, vyučující si vždy poradí přineseným projektorem a notebookem, takže toto problém není. Doporučuji se tepleji  obléknout - na gymnáziu, kde se o víkendu stahuje topení, je zpočátku trochu chladněji. Během dne se však oteplí.

Sídlo Tutoru také nabízí učebny, které jsou poměrně moderně vybavené - s bílou tabulí na fixy, projektorem a židlemi s připojenými malými stolečky. Prostor jedné učebny je sice poměrně malý, pro jednu skupinku kurzů však diskrétnější a člověk se možná cítí více propojený s danou problematikou, jež se právě vyučuje. Na chodbě však najdete pouze studenou a teplou vodu z barelu.

Jak kurzy probíhají? 

Mohu mluvit pouze z vlastní zkušenosti z kurzu MKPR. Kurzy se konají jednou za čtrnáct dní, v mém případě každou sudou sobotu (přelom ledna a února se mi to tedy změnilo na každou lichou :D). Probíhají od 10.00 do 14.25, což není moc fajn, jelikož vždycky zmeškám vlak ve 14.29... Ale pokud člověk pospíchá, není problém se uvolnit dřív.

Každý vyučovací den v Tutoru se probírá jiné téma - např. já měla jednu sobotu dějiny umění, další sobotu problematické jevy českého jazyka či základy společenských věd. Vyučující se střídají v závislosti na tématu dané dne a chodí včas - kolikrát i dříve, než bych si přála. Dle mého názoru zatím předávají adekvátní a důležité informace a snaží se co nejefektivněji využít svůj čas. Ke každému tématu dávají hromadu podkladů - takže si připravte velký šanon a hodně eurodesek pro zakládání. Poměrně často mám pocit, že plno věcí už znám ze školy, ale jsem ráda, že mi takto alespoň vytřídí potřebné informace pro daný obor a věci, které můžu s klidem zapomenout.

Co když mě Tutor nepřipraví?

Je zde možnost vrácení peněz, pokud vás nevezmou ani na jeden ze tří oborů vztahujících se ke kurzu, na který jste si podali přihlášku. Což ale občas může být docela oříšek, jelikož já si například podávám přihlášku na MKPR, žurnalistiku a politologii. A politologie se ukázala jako problém - nevím tedy, co mám dělat a na co jiného se přihlásit, aby  se to vztahovalo k mkpr - do Zlína totiž nechci a o jiné (normální) mkpr u nás nevím... Takže toto je snad jediné, velké, nedořešené mínus.

Závěrem bych tedy shrnula, že se tyto kurzy poměrně vyplatí, uvědomte si, že je to investice do vašeho budoucího života. (tak  to tedy beru)  Neznamená to, že pokud projdete kurzem, že vás  automaticky vezmou na vysokou školu. Je to samozřejmě i o vaší dřině, ti vyučující vám to sami do hlavy nenalejou ;) 

Žádné komentáře:

Okomentovat